Stress!

Yes indeed. En liten stund efter attt jag hade skrivit det förra inlägget så kommer oscar springandes o säger att det har kommit två lammungar till, så de blev till att köra fort till fårena. Den som kom ut sist var inte lika pigg och orkade inte ställa sig upp och dricka den första mjölken så vi fick lite panik, men vi löste det sen :)


detta är den som kom ut sist, som var svagare i början, det blev min
lilla favvis eftersom jag fick ta hand om den mycket mer. Jag döpte
den till Lillan, och den ska ja se till att dom har kvar :)


och detta är den första som kom, en kille och tyvärr så får han inget
namn för att han kommer antagligen inte få vara kvar.. :/

Den som föddes igår ska jag och oscar se till så att den får vara kvar för den var onormalt pigg o mådde väldigt bra direkt, den sprang liksom nästan direkt o de kan ju vara nåt riktigt bra ^^ den döpte vi föresten till Isabelle :)


Jag vet att ni säkert tänker, okej vad är de hon skriver om, men va fan jag har alltid älskat djur så de här får ni stå ut med ;) o det kommer inte dyka upp så mycket i min blogg eftersom jag inte jobbar här så ofta. Men min älskade häst kommer så klart få vara med mycket, så de får ni ta :) Men nu ska jag försöka sova lite för Oscar o jag ska ner och kolla till lammen sen vid tre igen, o då gäller det att jag är vaken för nu har Oscar lärt mig att köra traktor så kan vara bra om jag inte kör av vägen ;)

natti på er
//puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej vad sött haha:D du är mig allt en liten bonde fia!

2010-01-11 @ 01:30:25
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0