galen dag

Hej hej.
Dålig uppdatering igen jag vet :p
Det är för att Jenni har vart hemma hos mig o Stoffe o hälsat på, mycket trevligt var det.

Nyår blev inte som vi hade trott. Vi letade o letade efter en fest i närheten men ingen fanns, de slutade med att det blev lite god mat hemma hos oss och sen hade vi fest, riktigt kul var det faktiskt, förutom att jenni inte mådde så bra på slutet :p Men det slutade bra ändå. Fick se många fina raketer med :) Och grannens supersöta fransk bulldog valp iklädd en röd tröja ;p


detta var mitt smink på nyår :)

Och nu är jag hemma hos mor och far, eller ja nästan. Jag bor på Elisabeth och Stigs gård (min hästs ägare) och jobbar för fullt, dom är nämligen utomlands i två veckor så nån måste ju sköta alla hästar osv :)
Mitt arbete består alltså utav att sköta allt som har med hästarna att göra vilket kan bli väldigt många saker nu när det är mycket snö o allt fryser. Så ska jag även köra dom (tre stycken) dock så kan jag inte påstå att första dagen gick så bra.. Goldie är en häst som jag ska börja köra nu för hon har blivit så duktigt, och jag har kört henne en gång förut och hon gick hur fint som helst. Men idag när jag skulle köra henne så gick de inte alls bra.. Jag släppte lös henne eftersom annars kan jag ju inte sätta mig på sulkyn och köra iväg, precis när jag har tagit tummarna och gått bak för att sätta mig i sulkyn så börjar hon dra mot hagen, till en början fick jag stopp på henne men hon höll på att dra hela tiden så jag tänkte att jag måste ändå dit bort o vända, men då börjar hon dra sig upp mot stallväggen och kör in i en sulky som står där och så blev hon rädd o ryckte och drog jätte mycket i tummarna och sen rycker hon till regält så jag tappa tömmarna, och då tar hon några galoppsprång och sen hoppar hon över stålgrinden till hagen (1). Så jävla rädd blev jag, trodde att sulkyn skulle fastna på denna sidan och honpå andra sidan men som "tur" var hoppa hon så pass högt upp o så där så hon fick över hela sulkyn, helt sjukt! Sen sprang hon som bara den i hagen, sen var hon dum nog att försöka springa in under vindskyddet (2) med sulkyn och då fick hon ju panik när hon insåg att hon knappt kunde vända sig. Sen sprang hon en massa igen, sen så sprang hon ju självklart rakt igenom stängslet till den andra hagen (dom röda strecken) på tre ställen så alla hästar som var ute i hagarna var överallt. Sen galopperade Goldie emot mig men inte lika fort så jag trodde att hon skulle stanna, men nedå, istället springer hon nästan över mig och sen försöker hon springa in i den lilla stålhagen (3) men eftersom sulkyn är bredare än öppningen och hon kom så pass fort så gick hon omkull, då trodde jag det var kört och att hon skulle skada sig rejält men hon ryckte los sig från sulkyn, vilket var tur egentligen för annars hade jag nog aldrig fått tag i henne. Som tur var så skadades hon inte, bara lite skrapsår här o var. Men jag vill seriöst inte testa att köra henne igen, dels för att hon verkade rädd för sulkyn nu och jag måste ha nån som håller i henne när jag ska köra iväg så hon inte gör om detta och jag bor juy själv här så de funkar inte. Och jag är inte erfaren när det gäller att köra hästar så jag vill inte riskera mitt liv heller, hade vart en annan sak om det vart ridning för då hade jag aldrig gett upp. Men men, ska ringa o prata med ägarna imorrn o kolla ifall jag kan longera henne istället, det gjorde jag ju sist gång dom var utomlands så de borde väl funka.

min fina bild på hur hagarna ser ut och hur Goldie har sprungit, helt galet var det!

Men nu ska jag forsätta att titta på tv o ta det lugnt efter dagens händelser.

//puss

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Stackars bejbi :/

Saknar dig.

2010-01-06 @ 22:05:04
URL: http://aimformyheart.blogg.se/
Postat av: Trees

den ögonskuggsläggningen" haha var fin hörru!:D

Jaa det hade vart askul, du är alltid välkommen jag har en STOR säng:D

2010-01-08 @ 00:29:25
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0