Super good and Super bad day..

Igår så hade jag och älsklingen det riktigt myspysigt :) Efter att vi hade kollat färdigt några true blood avsnitt så smög jag mig iväg och gav älsklingen en surprise i sovrummet, mer får ni inte veta ;) haha.


Well idag har jag väl inte gjort så mycket, kollat lite på Sense and Sensibility och sen har jag även ringt runt för att kolla efter stallplats. Och jag är så himla glad för jag hitta ett ställe som hade lediga boxar :D och jag vet att det är bra då en kompis tipsa mig om stället :) Men ska dit imorrn o kolla på det. Så nu är jag är super glad :D fast jag är också jätte ledsen samtidigt.. Inte på grund av det, utan pga att en av mina närmsta vänner inte är lika glad för min skull.. Hon tar just nu hand om min älskling hemma hos mina föräldrar eftersom jag inte har hittat nån bra stallplats tills nu förhoppningsvis.. Och hon har blivit så fäst vid Confetti så att hon säger väldigt elaka saker till mig utan att hon riktigt förstår det själv..

Idag när jag berättade att jag skulle ringa och fråga om stallplats frågade hon hur jag skulle göra när jag åker hem och hälsar på mina föräldrar, och då sa ja att min pojkväns syrra alltid har velat lära sig rida och jag har lovat henne att jag ska lära henne, och efter det kanske hon kan åka o rida confetti när jag är borta, desutom kommer jag bara stanna högst två eller tre dagar när jag har Confetti här. Så det löser sig säkerligen. Och då sa hon att Confetti behöver någon som kan rida henne och träna henne, och jag sa det att jag om någon vet vad min häst behöver, och två/tre dagar klarar hon utan att bli riden för hey hästar behöver ju ha lite ledigt dom med ibland. Och då sa hon att, om du vet hur din häst ska skötas, varför mockade du inte så ofta när du bodde hemma och gick i skolan? Jag blev helt ställd när hon sa det.. Hur kunde hon komma in på det?

Och för er som inte vet så låg jag efter en hel termin i skolan och kom hem 5 nästan varje dag och om jag skulle hinna komma ikapp i skolan så hann jag inte både rida och mocka och det förstod mina föräldrar helt o hållet så dom mockade åt mig så jag kunde rida i alla fall. Och det konstigaste är att min kompis erbjöd sig hela tiden att mocka eftersom hon fick ha sin häst hos oss alldeles gratis osv, hon klagade aldrig, och hon sa också till mig att hon förstod varför jag inte han att mocka så ofta, men nu så har hon helt plötsligt vänt sig emot mig? Det är klart att jag förstår att hon har fäst sig vid Confetti, men jag tycker det är dåligt av henne att hon beter sig som hon gör, hon ser det inte ens själv.. Jag trodde att hon skulle förstå hur det är för mig som inte har sin älskade häst hos sig. Jag mår faktiskt inte bra utan min häst, ni får säga vad ni vill men jag är inte lika stark längre och jag saknar min häst så fruktansvärt mycket, ni andra som har häst/djur förstår mig säkert, liksom jag sitter o gör absolut ingenting om dagarna.. Jag har inget jobb, och känner inte så jätte många här borta, och nån som borde förstå hur jag känner det borde vara en nära vän men tydligen inte hon.. Det gjorde mig så fruktansvärt ledsen när hon klagade på mig om hur jag sköter min häst när hon vet själv att jag inte är dålig på det, för hon visste all info varför jag inte hann med allt.. Skönt att ha fått ur sig det här, jag hoppas bara att min vän skärper till sig snart för jag står inte ut med att ta all skit när det gäller sånt som betyder så mycket för mig.

Som tur är fick jag pratat ut med jenni i telefonen förut, det behövde jag verkligen. Men nu ska jag försöka få tag i henne igen, om jag inte skriver mer idag så hörs vi imorgon.

//puss

Kommentarer
Postat av: Anja

Hej! Ville du ha min vita tyllkjol från bloppisen? För den gick ut nu :)

2010-02-16 @ 11:07:24
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Yes, den finns kvar :) Vad är din mail?

2010-02-16 @ 17:05:54
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: FLOOSAN

hoppas du får en trevlig kväll

2010-02-16 @ 17:42:15
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0