Kall vinterdag

Förlåt för dålig uppdatering, jag har inte riktigt orkat sätta mig vid datorn :p
I fredags (tror jag i alla fall att det var) så var jag hemma hos Stoffes mamma hela dagen, skönt tycker jag för hemma sitter jag ju hela tiden. Blev en del film med Evelina o sen när Stoffe slutat jobbet kom han dit och så åt vi, sen i lördags var jag och älskling hemma hos hans pappa på julmiddag o så där, mysigt :) Sen fick vi skynda oss hem för de blev fest hos oss på kvällen, de var riktigt kul :) Och Stoffe deckade inte innan festen var slut, riktigt duktigt får jag säga ;p Dock så kom en surgubbe ner och klaga på oss vid klockan ett, det är självklart att jag förstår att vissa kanske störs när man har fest och jag sänker mer än gärna musiken ifall dom kommer och ber om det men då får dom faktiskt vara trevliga! Bara för att vi är unga och har fest betyder de inte att vi är elaka ungar som inte bryr oss! Om han hade vart snäll och frågat snällt om vi hade kunnat sänka så hade jag sprungit så fort som jag bara kunnat till högtalarna o sänkt, visserligen gjorde jag det nu med men ändå, men han var jätte arg och skällde ut stoffe, inte snällt gjort, man kan faktiskt vara trevlig! Måste kolla upp vart denna surgubben bor för om det är han som bor precis brevid så ska jag bannemig gå o klaga på honom som har tvn på max på mornarna vid 6 (vi har sängen vid väggen där han har tvn tydligen) för vissa går ju faktiskt inte upp lika tidigt som han! Men i alla fall, vi hade kul efter att surgubben hade vart nere ändå så klart, dock med lite lägre musik. Men de var skönt för mina öron och min kära tinitus :)

Sen igår åkte jag hem till mina föräldrar, fast åkte bara hem och åt sen åkte jag o pappa till dom som äger min häst, yes jag står inte som ägare på min häst men dom säger att jag har fått henne, bara dom får ta föl på henne och det tycker jag är en jätte bra deal :) i alla fall så åkte vi dit för att gå igenom fler saker jag ska sköta när jag ska vara där. Jobbar nämligen där varje gång dom är utomlands för nån måste ju sköta hela gården med alla hästar osv :) Nåt som är nytt är att jag ska börja köra deras Ferrari, hehe det är smeknamnet på en av hästarna i stallet, hon har vart hur bråkig som helst men nu går hon som på räls, hon blir aldrig andfådd eller trött och hon kan springa så jävla fort så de är deras så kallade Ferrari :p Men jag orkar inte berätta mer om detta nu, de tar jag när jag väl är där :)


Här är ett nytt kort på "min lilla" fölunge :) Så stor o lik sin mamma har hon blivit, och en
så bra travhäst ska hon bli eftersom hon har Confetti som mor och
Steinlager som far :)

Sen idag har jag passat mina brorsbarn lite, sen försökt att rida, men de är så hård snö så Confetti kunde knappt gå i den (hon har tyvärr trampat ner broddarna så går inte att rida på vägen) så ridturen kanske blev knappt en halvtimme, tråkigt när jag väl är hemma o kan rida :( men men, de är väl sånt man får ta ibland.. Sen efter det kom min bror och familjen igen och det blev julmiddag och klapputdelning. Min bror blev så himla glad när han fick brevet av mig där de stod att han ska få tatuera sig :) Han bara sken upp som en sol hihi. Dom åkte föresten för inte så längesen så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, fast ska iofs upp tidigt imorrn för jag, mamma o pappa ska åka skidor :p så jag kanske borde sova?




tog lite bilder på älsklingen min och sotis när jag var ute,
hon är f*n den vackraste jag sett dock ser hon ganska liten ut här ;p

Föresten vi har fått en inneboende i ladugården, en liten ljusbrun och långhårig kanin.
Han brukar springa in i trädgården och sätta sig under fågelborden och äta fågelfrön :p


här är den lilla filuren

Men nu har jag inget mer att skriva för tillfället så,
ha det så bra :)

//puss

Kommentarer
Postat av: frida

fin häst är det ett varmblod :) ?

2010-01-02 @ 23:21:35
URL: http://friid0a.devote.se
Postat av: Trees

Fina dom är dom där hästarna!

haha söting, ja det är ganska dyrt, men familjen betalade flyget :) Annars hade de blitt svårt haah

2010-01-04 @ 15:16:43
URL: http://mangofisk.se
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

Hej! Superfin blogg du har!

Kika gärna in på min blogg som är den tredje största hästbloggen i Sverige.

Och missa inte tävlingen där du kan vinna en ridhjälm!

2010-01-05 @ 22:20:58
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

SV: fullblodstravare nej. varmblodstravare har jag :)

2010-01-06 @ 17:37:28
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0